Samarbejde med modeblogger fordobler omsætning

I går bragte Wall Street Journal historien om den 17-årige (video)blogger JuicyStar07, som var blevet kontaktet af online designerbutikken Shoes for Prey for at hjælpe med dels at anmelde en ny sko, dels skabe en ny skomodel igennem en online-konkurrence. Det ledte til en fordobling af virksomhedens omsætning og en tredobling af antal besøgende til virksomhedens hjemmeside.

Læs også: Reebok-kampagne 2010.

Kommerciel udnyttelse eller brugerdreven innovation?
Grænsen mellem udnyttelse og brugerdreven innovation er vanskelig at etablere i et tilfælde som ovenstående. Men historien viser, at der er værdi for virksomheder i at samarbejde med bloggere. Michael Fox, som er medstifter af Shoes for Prey, sagde, at det ville være umuligt at opnå lignende resultater igennem nogen som helst anden mediekanal.

Via: Søren Storm Hansen  fra dSeneste.dk

Originalindlægget fra Wall Street Journal her: Teen Bloggers Draw Notice From Fashion Businesses

Leave A Comment